Aktuellt 2024

tisdag 26 februari 2019

Så här skall inte programvara göras

Först nedladdade objekt för installation. Sedan utbyggnads-delar till samma programvara.

Hur sköter Ableton 10 uppdateringen i Windows 10 och varför frågar den om 32 eller 64 bit? Rensar den hämtade filer och sköter om Ableton 9?

Var flyttar Windows 10 en uppdatering? Det är både zip och exe där plus ljudpaket för Ableton. Om jag rensar "tillfälliga filer" i mappen Hämtade filer, förstörs min installation?

Skall man lita på Windows 10 som kallar det "skräp" eller ransningsbart? Eller är det Abletons fel?

19 kommentarer:

  1. Jag behöver 11.5 Gig till ett program och har bara 8. Denna programvara vill jag ha på datorn. Men 22, då försvinner det jag ska ha som är med där.

    SvaraRadera
  2. Det står ju att Windows skall sköta detta automatiskt.

    SvaraRadera
  3. Jag har en Tera för lagring. Hur ska man göra detta?

    SvaraRadera
  4. Jag säger då det. Jag förlorade just en Gig till när jag kom på detta. (???)

    SvaraRadera
  5. Är det Google dokument? För att jag designade med den?

    SvaraRadera
  6. Ursäkta. Hur fan kan någon göra sånt skräp!

    SvaraRadera
  7. Uppdatera Live lite 9 och 10 för rensning tack, Ableton. Stuffa ihop eller välj minne med Windows 10. Det går inte att hålla på alls annars.

    SvaraRadera
  8. Varför förstår inte Windows detta själv. Jag tittar ju på dessa filer och med en EXTREM expansion/exekvering.

    SvaraRadera
  9. Windowsen kan alltså inte sköta filer är meningen UTÖVER ingenting.

    SvaraRadera
  10. Klart de skammar både ock. Plattformen och Ableton.

    SvaraRadera
  11. Windows behöver X-pulse service för program. Helt klart. Den ska passa programvaru-tillverkarna så att användandet är garanterat.

    SvaraRadera
  12. Den x-pulse som passar Android One är intressant. Men hur går det med creator-utvecklingen? Kan man göra en sån creator för windows?

    SvaraRadera
  13. Varför inte. Slammra dit audio-metern och andra tillämpade upplevelse! Ny Ableton!

    SvaraRadera
  14. T o m grupp-clear installation och programmering behövs för en enhet. Varför skammas programvarumakarna?!

    SvaraRadera
  15. Just det. En enhet=money(original man).

    SvaraRadera

Hm.

Waanh Nakkaanaiph.