Aktuellt 2024

onsdag 17 april 2019

Lite närmare



Det är bara att välja bild(er) och zooma in i bilden. För att lyckas med skarpa bilder enklast behövs stativ och annars skakfritt, en 2 sekunders nedräkning brukar gå bra. Jag krånglar inte med ens en auto-inställning för bildbehandling. Jag gillar inte att färgerna görs om. Det är bara kameran som bestämmer, alltså mina inställningar och anpassad användning... Där är undre kvalitetsgräns för smak och förnöjelse. Det kan duga till proffs, kanske med en story. Det duger i alla fall att titta på så här på mina grejer. Naturligtvis kan klippta bilder(zoom) bli sämre på stora skärmar eller en TV om den inte blir avgjort begränsad i kvalitet som storlek.

7 kommentarer:

  1. Det är vår kommen snart så att det syns. Kul att fota!

    SvaraRadera
  2. Efter lite vana ser man på barrens färg att våren har börjat för träden.

    SvaraRadera
  3. Det här är egentligt oerhörda avstånd. Räkna med att det inte alltid går.

    SvaraRadera
  4. 2640 mm zoom heter det max i det läget...

    SvaraRadera
  5. Därför jag provar lite olika zoom. Ibland lyckas det...

    SvaraRadera

Hm.

Kolla ökenväder och Arctic väder framåt. Välj maps i meny höger, https://www.weather-forecast.com/ Även Arctic och Antarctica. Ser ut som kr...