Aktuellt 2024

måndag 17 juni 2019

Lugnt efter åsk-stormen

Jag har just städat på farstun. Bara ytterglaset med krysset som inte satt fast ordentligt. Det har behandlats i våras. Nästa projekt är att plocka undan stormtältet. Några rör har kanske skadats, vikt sig och ett snöre var av. Hoppas det inte var på fel ställen. Bara att skarva... Jag tänkte ha det till min födelsedag. Det skulle inte blåsa så hårt enligt prognosen på några dagar, jag såg bara en bättre prognos före. Men jag anade.

Jag mår bra. Jag har varit med om många blixtar, mycket farliga och blivit skadad. Om man inte hade varit inomhus kanske det hade varit värre. Denna svepte förbi allt här och small illa när den träffade mot myren. Som en horisontell blixt från träsket. Det blev strömavbrott på en gång, bara en kort stund. Sedan kom det regn. 7 mm visade min mätare och haglade gjorde det också. Små hagel såg jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hm.

Kolla ökenväder och Arctic väder framåt. Välj maps i meny höger, https://www.weather-forecast.com/ Även Arctic och Antarctica. Ser ut som kr...