Aktuellt 2024

lördag 12 oktober 2019

Pang på språng

Jag krattade lite löv. Det small nere på träsket och ett gäng älgar drog förbi. Jag hoppade inomhus för säkerhets skull och ut igen när det gick att ta någon bild och filma. De drog över vägen efter de sprungit rakt mot mig, en bit bort på backen mellan husen. Lite suddiga bilder, men de syns. En filmsnutt också. 


Inget anmärkningsvärt. Jag förstår älgarna. Det prasslade i natten. Jägarna håller skjutning lämpligt verkar det som. Nu kollar de terrängen. Kan vara bra. De var så många...

Egentligt inte så spännande. Jag hade pepprat älgarna solo... Med automat. 100 meter, 70 grader. Någon före. Men si du, det vet Jag att man inte får. Det var i alla fall i bebyggelse och flera jägare. 

Inte så konstigt. En bra samling med fåglar blev slutet på säsongen, och örnen syns inte. Inga ugglor...


Filmsnutt, YouTube, 
Älghjord i passering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hm.

Kolla ökenväder och Arctic väder framåt. Välj maps i meny höger, https://www.weather-forecast.com/ Även Arctic och Antarctica. Ser ut som kr...