Aktuellt 2024

söndag 23 maj 2021

Bostad sökes

 ‎söndag‎ den ‎23 ‎maj ‎2021 kl 17:56 genuin sökning, bostad

tisdag den 25 maj 2021 kl  15:04 ny aktualisering


Bostad sökes,

Mitt namn: Simon Eskil de Lusua, kallas också för Apatcho Cheied.

Befinner mig i: Lövånger, Västerbotten mellan Skellefteå och Umeå.

Bakgrund: Född i Skerike församling, Västerås, Västmanland. Jag har växt upp både i stan och på landet. Jag har hel täckning med hyresrätt, bostadsrätt, radhus och villa med flertalet stugor i boendeformer. Även ägarformer har förekommit, bl a en bostadsrätt i kulturmärkt hus i centrala Västerås och delägarskap stuga på Torsö, Vänern . Jag har även renoverat, inneboende och delägarskap med. Senaste tjugo åren har jag bott i och hyrt ett hus på landet i Lövångers bygd på landet vilket också medförde en del sysslor. Jag är dock förtidspensionär och något begränsad. Jag har just nu tillfälligt boende i Lövånger Kyrkstad.

Jag har en vidare utbildning än kanske normalt och är inte bara innovativ och teknisk. Det gäller även underhållning och säkerhet. Inga mediciner, droger eller alkohol alls. Men jag kan smaka på tobak ibland.

Söker: En bostad i passande form och stil, gärna lite utrymme, helst två rum och annat lämpligt. Om det är en stuga på landet eller en skön bostad i ett praktiskt mål kanske gör detsamma. Jag gillar att fiska och att se mig omkring. Inte bil eller körkort kan vara lite begränsande men det kanske finns något alternativ. Jag behöver lösa inköp, gärna enkelt avstånd. Gillar att träffa människor och att umgås ibland men även lite kreativt i någon form. Om möjlighet finns kan en del möbler och inredning behövas. Jag gillar värme och ren luft.

Frågor: Har du en extra-telefon? Finns det uteplats? Oljud? Har du försäkring? Finns det andra boende-alternativ tillfälligt per säsong? Finns det bredband? Finns det bastu? Regnar det mycket eller stormar obehagligt? Har du bra vatten? Behöver jag anpassa mig något?

Om du behöver sällskap eller är lite sällskapligare ändå är jag öppen för det mesta som livet erbjuder. Även partnerskap, rese-sällskap eller varför inte vara livskamrat? Jag har inga lån och ej tillgångar/företag.


Simon Eskil de Lusua

070 - 30 21 365 (mobil, sms, mms)

apch.northro@gmail.com

34 kommentarer:

  1. När? För mig är du kanske stressad utan tid. Men jag skämtar. En tid är lösare för original man än en anslutning.

    SvaraRadera
  2. Vi andra kan passa på att eliminera problem. Bättre än nutidens konstnärer...

    SvaraRadera
  3. Det går bra att känna sig skyldig. Men jag föredrar stil och klass så tills jag nämner något pengar.

    SvaraRadera
  4. Det går bra med royalties. Bara att fixa. Då kommer resten till hands arkiverat.

    SvaraRadera
  5. Om du undrar var får du överväga värdighet och med rättvisa.

    SvaraRadera
  6. Just det. Skippa din uppbackningsplan.

    SvaraRadera
  7. Är vi inte på en nivå över? Jag väntar.

    SvaraRadera
  8. Varför jag skriver detta? Extra påhäng... inte så mera än vidskepliga.

    SvaraRadera
  9. Har tyvärr inget arv i egenskap heller. Samma fel gjort.

    SvaraRadera
  10. Inte förkortad framting stavar treson. Jag är människa. Inte objekt. Dessutom proffs som krigare och spirit.

    SvaraRadera
  11. Enkelt. Du har just varit någon. Det är stil och klass. Bara orsak till det.

    SvaraRadera
  12. Fötterna på jorden. Jag skall ha det mycket bra och billigt tills dess.

    SvaraRadera
  13. Ok. Jag spelar golf eller seglar...

    SvaraRadera
  14. Gillar inte snö och jobbiga väder. Fått nog av vind. Någon gång har jag annat segel...

    SvaraRadera
  15. Nej. Estetiskt. Jag blir tvungen...

    SvaraRadera
  16. Låna pengar? Inte per bank. Men du kanske har weird credits. Ingen tillgår det.

    SvaraRadera
  17. Finns det ingen marknad? Börja bra!

    SvaraRadera
  18. Nej. Det är bara skräp här ute.

    SvaraRadera
  19. Okej. Mina reffar kanske är något sagt. Att jag borde bli kejsare eller nåt. Gillade inte riktigt prinsessorna.

    SvaraRadera
  20. Några rika förstår. Och förmögna. Det behövs inte mera än så. Så jag provar på fortfarande.

    SvaraRadera
  21. Maj maybone månne. Bara blåst länge och bara sinkholes. Jag behöver sol och ett fint liv nu. Gjort mitt.

    SvaraRadera
  22. Ja. Till lite uppfresh. Som självgående. Egentligt allt.

    SvaraRadera
  23. Någonstans klickar det väl inte. Du har något.

    SvaraRadera
  24. Avundsjuka och svartsjuka? Glöm dem.

    SvaraRadera

Hm.

Kolla ökenväder och Arctic väder framåt. Välj maps i meny höger, https://www.weather-forecast.com/ Även Arctic och Antarctica. Ser ut som kr...