Aktuellt 2024

fredag 2 juli 2021

Sami-plock, Finland och Gotska Sandön?

1 miljard renar Sastmola, Bogaskär, kanske Vetenskär?

Gotska Sandön?

Göteborg?

Engelska Kanalen? En enda ren, sen då? Hus-plockar där? Var kunde de åka? Eget ställe?

Polus och Normark, Finland? Kommer de fram till Seinäjoki eller Lappajärvi? Lahti, Tampere, Pori, Jyväskylä var med förut? Lestijärvi? I sjösystemet! Kan vara fabriker med?

Då var det Skagerack och Kattegatt också.

Karlskrona.

Kolla Galapagos på laharer Stormyren och Estersmark. Allt där? Jag sa ju det. De där två vulkanerna är osannorlikt vidriga, når USA flera platser. Jag tror banne mig de två når Kamchatka, inte bara Kurilerna. T o m Södra Atlanten, kanske Antarctic? De når Saudi-Arabien! Mitt i Himalaya!

Gosse vilket ös!

Har ni sett Italien. Skraltigt ben med fot kvar på min karta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar