Aktuellt 2024

tisdag 7 september 2021

Kan vi förutspå Nordiskt?

https://www.mountain-forecast.com/peaks/Hvannadalshnukur/forecasts/2119

Jag skulle inte bara haka upp mig på ozonhål och klimat. Det här kanske påvisar en påkomst av händelse eller t o m ett förlopp av naturens nyck. Tremor, potentiell stormvändning eller hydrologi inom ramarna med jämförelser kan vara aktuellt och historiskt. Glaciärer och kontinental energi är viktigt. Kurvornas jämförelser kanske inte bara påminner om helt andra kurvor och om ovanlighetens upptäckt ger eller ändrar på detta och hur. Vad tänkes kan relatera? 

9 kommentarer:

  1. Har vi dem i havet, på andra sidan, i nordpolen eller i massor och elevation kontinentalt? Hur långt borta och vad i sådan slutsats?

    SvaraRadera
  2. Mycket intressant för rymdfarare? Stämde våran bäst?

    SvaraRadera
  3. Av latitud och lahar valde jag denna på Island och väntar mig en jämförelse om förflyttning även om istid och motsatt... Vi provade. Vad gäller nu?

    SvaraRadera
  4. FN och UNICEF, Världsbanken och näringarna?!

    SvaraRadera
  5. Nu vet ni lite mera om mig. Hurra Sade för den på SR P3!

    SvaraRadera
  6. Jag har ägnat hela mitt liv till och för detta med upplockare sinkholes och ekonomi med världserfarenhet. Precis som mina egna...

    SvaraRadera
  7. Har vi världsutsikten intresserad och förankrad?

    SvaraRadera

Hm.

Kolla ökenväder och Arctic väder framåt. Välj maps i meny höger, https://www.weather-forecast.com/ Även Arctic och Antarctica. Ser ut som kr...