Aktuellt 2024

måndag 13 juni 2022

Upplockare, på gång STOR-ALARM world

Det varnar som om flera kraftverk har åkt ner. Kärnkraftverk är med. Förhoppningen är att ingen har allvarliga skador och att det inte handlar om härdsmälta och radioaktivt.

Just nu pågår säkerhetsinitiativ och möten vad jag förstår. Bra koll på läget vill vi ha, även krisinformation. Troligt inga problem, men värt att bevaka och veta vad det handlar om.

Vad jag hör är flera i Norden och ett i Italien. Flera vid eller i volcan-lakes. Moderna och just förhållanden verkar föga troligt blir mera fel. Men det finns passeringar på Höga Kusten och Bergslagen. Även Svalbard och Grönland.

Trelleborg kan vara blandade plock. Även risker för skrothögsr på varandra. Frågan är vilka delar eller enheter och annat aktuellt. Farliga transporter är med där. Även hus med folk och annat bilar verkar vara nära.

Ingen orsak till oro ännu. Jag hoppas på det bästa. Mina egna är med. Har just jagat dem.

Ta fram vårat gamla. Inget skitsnack. Bara att kolla.

Ärligt, ingen panik. Jag vet att det ska gå bra. Lite svårt att veta just nu men det har vi klarat förut bra som upplockare och combats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hm. Teaching easy sinkholes and safety, space weather event September-October.

From sgo.fi. My thoughtful basis: That looked strange to me. What earth and orbits data is real now? And an extra small moon? All space weat...