Aktuellt 2024

onsdag 24 april 2024

Hm. Energimånader förslag.

Troligt att flera kärnkraftverk får stänga periodvis. Titta upp i himlen. Vi har redan sett detta och den stora väder cirkulationen med marknära ozon i alla hav runt om i Europa och med Ryssland.

Förslag borde vara angående trafik, jordbruk och fiske. Även fritids sektorn anser jag skyldiga att medverka nu.

Framtida risker och konsekvenser är illa. Även andra påkallar detta och har redan åtgärder.

Förslaget kan extraheras lokalt men utvidgas. Gissar att mätningar införs extra på sinkholes, bad och hamnar. Just gaser och mätningar kan planeras lokalt vore bra. En trafiklösning kan komma att skifta i framtiden?

Parasiter är redan i invasiv risk.

Säsong är påverkat. Antal enkla tillgängliga mätplatser borde anges tydligare. Där man får reda på om omgivningen påverkas, t ex vid en aktuellt trafikerad väg, nya märkningar med beräkningar. Säsongsmåttplatser Norden efter egen modell? Kul se var de annonserar sitt problem kommande efter normal. Modell Mitt∆Sverige med ex Offshore och Geologer, Trafikverk och Naturnäring, Sjöfart och Flyg,  Bygg och anläggning inkluderande rening, kemikalier tillverkning t ex material och medel, pappersindustri och miljöförstöring med t ex målning och ytbehandling, asfaltsläggning,  sanering.

Säsongsmåttplatser kan en omröstning förankra.

Viktigt är att detta inte påtalar en sjuk människa. Det gäller alla. Det är onormalt att beté sig vrång eller belasta och utnyttja tillfället.

För att minska omröstningens synonym och problem bör Norden.org handha en fin anslutande konstitution och kompromiss. Omröstningarna kan få betydelse och medverka i världskonvent, summit och nyttiga kanaler. Annars är greenhouse ett extra hinder och berikar inte lätt här särskilt, vilket välkomnas normalt. EU har också förbisett detta misstänker jag, förhoppning om att lösning skett alltså, som ser bra ut och räknas även för industrin.

Utan detta kan det se lika illa ut som andra har, men med många flera människor och andra problem.

Hur vi än gör här är vi i ett megamarint sällskap. Naturen måste få sin mänskliga upprustning anpassat. Inte en städskrubb för att andra har uppbackning eller misslyckas. Eller har problem med färre eller fel. Rena rama hädelsen och barbareriet, anser jag.

Sätt upp ett Megamarint program i Norden. Annars får de städa bort skiten här helt utan ansvar, skulle jag gissa. T o m Japan och andra kan vara med. Öppna Summit? Ingen vill vara här har bara hänt. Det är synd. Mitt råd går till Nordens regeringar och parlament. Häv den onda spiralen.

Så avslutar jag min privata karriär som Lägg ner kärnkraften, men med sunt förnuft. Makalöst att inte finna ord ord och framtid. Att beslut gjorts anser jag förgånget och felaktigt utövat. Jag anser inte att situation eller plan anpassningsbart intressant för så farliga och krävande påverkan alls. Människans metodik och moral med konsekvens sammanfaller inte med kärnkraft. Inte heller med ovanstående logiska åtgärder som redan fanns och är numera historik eller mätbart.

Jag anser att marknaden och styrena borde anmäla sig giltiga och intresserade. Tyvärr har inte någon lyckats, men nu blir det bra odds på att gissa...

Det ska klinga rätt och ätt, om så egna och eget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hm.

Kolla ökenväder och Arctic väder framåt. Välj maps i meny höger, https://www.weather-forecast.com/ Även Arctic och Antarctica. Ser ut som kr...