Aktuellt 2024

tisdag 28 maj 2024

Fotografering, konvertering och konstnärlig definition, Juusit(Finska)

Några små justeringar på en av svartvit/gråskala. Även denna gång ISO320 och 8X zoom(max). Nokia X20.

Inga förslag från Foto app fungerar. Mobilens ljusstyrka 77%. Annars har jag just nu 41% i skuggan(ordentligt husskugga där jag fotograferade, sittplats under tak, soligt). Mitt tips är skarp, bra färgpunch, clear och möjlig creator feeling. Som du ser är bilderna fint lerkrisp, ganska bångstyrig style, lite eget.

Nu tittar jag på laptopen, Acer Swift 3 med Windows 11 Home. Lägsta inställning för ljus, har inte solljus in i rummet, solskydd och lite neddragen rullgardin. Jag ser igen en lite egen version av lerkrisp som mera boxify och shaggy. Det är beklagligt att det skall inte räcka till måste jag säga, så exakt irriterande. Men det är max digital zoom. Möjligt är professionell fotoredigering något nu, men inte alls lockande och abvilt (abstrakt sparar jag för konstens skull). Totalitär bildkonst är svårt att komma på just nu, men det ser lite ut som hur vanligt folk är fel och att farsan är rätt och smart. Vi skapade så.

Combat missions, Blue sky auto. Apatcho Quinn.

Plötsligt dyker pisse-nissen upp på färgbilden. Jag undrar om ens style och färgschema fungerar, lite fel för min smak, men Mpix blir grejen då. Var är redigeringen? Visst känns det som att Carl Zeiss är verkligen urkrämad noga i alla fall, den mera lively inställningen i fabriks-kalibreringen klickar så lätt på ISO och annat. Nu kan vi pusta ut och beundra tekniken. Men en viss säkerhetskänsla är obegriplig och hade intresserat gangsterna som numera är historia. Dessutom kommer big papas och mamas att förstå ordet abvilt, definitivt farsorna. Nu kan ni fundera på namn. Ord som "tjänst" och annat. Litet heja till Bill Gates i alla fall. Bra tips alltså, "litet heja". Annat tips, akta dig för likmaskar, reptiler och Rosqüts... Ingen idé alls att störa original man. Då hade du sökt NEUTRALITET, blivit misstänkt och eller avvikit. Smart va! Heja Combats.

Avee indianic... Oops. Combats drar larm i hela världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hm.

Det kom ett riktigt spöregn. Halv tre på natten/morgonen. Det var riktigt stora droppar!