Så kan det gå med isbrytare. Frågan är om samma händer med ubåtarna.
https://sverigesradio.se/artikel/risk-for-isbrytarstopp-i-vinter
En grupp=en isbrytare klass: 78 CCYM 3 st enheter. En amfibie, en brytare en ubåt. Gäst helikopter kursknutar över Östersjön(land, båda sidor) och Nordsjön. De kan starta och landa på andra fartyg. En stealth plockare med unikt. Kommersiellt kan använda en del, även fiske m fl. Flyg-scouter och Isbrytar-scouter. Inga problem att mirisen säger sitt. Scouterna kan bli kommersiella, borde passa EU och Ryssland. Skapa en gränskanal på vissa ställen för internationell trafik i isen. Borde gå att räkna ut. Östersjön VÄLKOMNAR andra tillsammans? Kommersialisera Fyrar med innervatten och till sjöfarten har Fyr-scouter.
Prova Nordic.org. Det är nog enkelt att lösa och förbilda mineral, energi mm satsningar och ansluta smart. Vissa hamnar kan parkeras i deras regi som miljömål och sociala mål anser jag rätt. Även kommersialiserad miris, bevakning och räddningstjänst, någon form av Custom Generic som även intresserar marknaden. Aktivitet och överblick ser nyttigare ut än det enformiga i dagsläget? Fråga Svensk Säkerhetstjänst(föreslår jag) om denna marknad och regler. Även säkerhetstransporter, t ex brandförsvar, förvar mm... Vägverken och anläggning(t ex skyskrapor p g a teknisk och "geo dominanta" byggen och dess närhet). Även järnväg skall profileras som närhet och åtkomst till havs och standard, säkerhet och klass mm. Fråga t ex ABB. Rent tekniskt borde energibolag vara intresserade. Kommersiellt kan faktiskt t o m Barents, Ryssland och EU vara med i såna projekt på samlad kraft projekt, visa vad de har att erbjuda. Sluta vara så "krigiska" och fåfänga! 2025 startskottet? Heja bara! Här ska vi ha trevligt och fint, eller hur!
Det hamnar ju där ändå på dammsugare, ventilation, filter och annat! Fundera lite! Pappersdamm...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar