"Swedish nul oper". Att kvinnor ändrar kurs, men ungdomar bevingar sig med + omgivningen ger knepiga världar, inte minst för kärlek, eller kärlém, eller den bottenranson av romantik och närhet som flämtar som ett damm. Någon söker huvudroll som en stjärna i samspel och andra försvinner i lustiga tropiska och magiska "bubblor". Tjejerna har plötsligt blivit musor, lite för trångt och för mycket evigt, en Amor dyker upp. Han har hennes skrud som kärleken men ingenting av det hon vill ha.
"Swedish nul oper" kan bli en uppföljare, "Nul oper kärlém". Där kan fokusen riktigt engageras i hur detta paradis får annat innehåll men blir pow-wow stunder som gör tjejerna osäkra och genomskinliga. Ibland slutar det med confusion, ett barn som skriker sällsynt i en dopskål. En riktigt dryg romans med fantasifulla kärleksäventyr påverkar snart omgivningen och människor börjar tänka annorlunda för att inte drabbas av denna oper... att missa något så fint i livet. Några tjejer ser allvarligt på saken och vill absolut inte hamna i detta ungdomligt förutspådda kärlém. Där väntar de killar de en gång har flämtat efter och busat med, men ingenting är sig likt. Det är som stendött material.
Skall givetvis vara snyggingar. Lite stil och klass. Kännas överraskande i sommaren och blända genom tid så det ger känsla i moget. Givetvis kommer det att bli en del lättklätt och lite försiktigt nakenhet i vågad krusning. Scenen utspelar sig i storstaden, i det gröna och lite av det okända i omgivningen. De här människorna beskådar uppifrån, ut över fjärdar och bland sofistikerade killar som anser att de möter en världspremiär, är riktiga playboys och kroppsfixerade mörker-fåfänga skapelser. Men det ska vara tjejernas... En gurka, en charter-romans(vanlig kryssning), en privat konsert, en skol-invigningsfest efter skolavslutning... En sängbutik blir årets mästarmadrass. Plötsligt är det lättklädd vagn i tunnelbanan... en dröm, men var finns ingången och var kliver man ut? Mera på reklam på spårvagnen om detta... Men bara i det gröna. Stadens nissar har kommit på härligheten själva. Den gröna linjen blir den gröna festen eller pick-nicken. Porrbranschen är död. Dating är ute. Givetvis har rena förskräckelsen sin plats, de får en egen park i staden. Men romantiken hägrar. Business får problem, att förklara nakna dagar och en mera eller mindre handikappad underhållning. Börsen rasar... Det händer grejer... Arkitekturen får sig en kluven vision. Någons kropp blir avbildad... dynamisk resurs och psykologi... Men barnen börjar träffas redan som unga med dessa symboler. Internet får en roll med sociala siter. Tjejerna slutar dating-siter för att de får bara meddelanden som "stjärt" eller "böna"(bröst)... alltså avbildningarna... En stjärt får en tattoo på arkitekturen och en tjej, killarnas fåfänga försök att klassa upp sig. Någon söker någon...
För min del ska det hela vara så stil och klass att det är märkesvaror, marknad och riktig stil och klass. Sköna och vana människor. En uppvisning, enastående urval av vackra och egenkära bröllop på platser, för att slippa oper och till slut kärlem. Mera kul, unikt och fantasi, finns kanske att komma på! Fram med riktigt fin filmning och stilism. Ska bara fånga en direkt. Bra musik, tjejurval kanske en del. Detaljer, fint i kanten och mera att se efter, men scenen klarar sitt, humor, känslor... Blandade "teman" som växlar filmens identitet av scen och människor på ett extra sätt. Lakritspulver, Pezo och remmar... Bara godis kan få plats. Man kan skapa en ny sorts "bimbo" och "playboy" som har lite egenheter...
Stockholm gissar jag. Gissar att någon vill göra en såpopera på detta snart. Spara rekvisita, detaljer.
Copyright Apatcho Cheied SEdL 2024.
Marknaden får sponsra. 100.000 Skr i månaden så länge inspelning och redigering pågår till mig. Bara för idén, och acceptans start.
De som har pengar säger att man ska prova någon gång. Vem annars! Det borde gå att beräkna och göra en bra budget, utan terrorstopp mm.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar